Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Εργου – Αναβάθμιση Βιβλιοθήκης

Δράσεις που συνδιοργάνωσαν η  Σχολική Βιβλιοθήκη 11ου ΓΕΛ Περιστερίου (Θοδωρής Ν. Κωνσταντινίδης) και το Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών  του 11ου ΓΕΛ Περιστερίου.

1.      Εικονική ξενάγηση στις εγκαταστάσεις  EGO & Virgo (Πίζα Ιταλίας).

Την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022, 10 σχολεία με περισσότερους από 200 μαθητές από την Ελλάδα συμμετείχαν σε μια εικονική επίσκεψη που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Reinforce EU με την υποστήριξη των FRONTIERS! Οι μαθητές εισήχθησαν σε πτυχές της Αστρονομίας Βαρυτικών Κυμάτων από τον Μανώλη Χανιωτάκη (ΕΑ) και απόλαυσαν μια εικονική ξενάγηση στις εγκαταστάσεις EGO & Virgo Collaboration από τους Dr Piero Chessa και Giada Rossi (EGO). Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια συζήτηση με τον καθηγητή Massimiliano Razzano (Πανεπιστήμιο της Πίζας) και τον Δρ Francesco Di Renzo (Πανεπιστήμιο της Πίζας) σχετικά με το πώς οι μαθητές και οι πολίτες μπορούν να υποστηρίξουν τη βελτιστοποίηση του Virgo Gravitational Wave Detector μέσω του προγράμματος Citizen Science: GWitchHunters!

Συμμετείχαν: 30 μαθητές του σχολείου της  Β και Γ τάξης

2.      Το πείραμα της εβδομάδας.

Κάθε εβδομάδα μία ομάδα μαθητών ετοίμασε στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και παρουσίασε στο χώρο της Βιβλιοθήκης ένα πείραμα. Οι παρουσιάσεις έγιναν προγραμματισμένα τις ώρες των διαλλειμάτων με ολιγάριθμο κάθε φορά ακροατήριο (λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων). Η δράση διαφημίστηκε στους μαθητές με ανάρτηση πλακάτ, με ανακοινώσεις στις τάξεις και με κατάλληλη σήμανση μπροστά από το χώρο της βιβλιοθήκης.

Τα πειράματα που επιλέχθηκαν ήταν μικρής διάρκειας, ενείχαν το στοιχείο της έκπληξης και σε κάθε ένα από αυτά δίνονταν στο τέλος οι απαραίτητες επιστημονικές προεκτάσεις.  Για όλα τα πειράματα τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας του εργαστηρίου.

Η δράση είχε ιδιαίτερη απήχηση στους περισσότερους μαθητές που αναπάντεχα είδαν το χώρο της βιβλιοθήκης να ανοίγει προς το κοινό,  να αλλάζει ρόλο και από αδιάφορο πέρασμα έγινε προσδοκία για την είσοδο στο χώρο.  Επίσης τα πειράματα κέντρισαν το ενδιαφέρον και έφεραν τους μαθητές πιο κοντά στην επιστήμη.

Η δράση υλοποιήθηκε φέτος, αλλά η πρόθεση είναι να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά αφού ομάδες μαθητών επιθυμούσαν αλλά δεν πρόλαβαν να παρουσιάσουν.

Συμμετείχαν: Ομάδες μαθητών  Α, Β και Γ τάξης.

 

 

Κατηγορίες: Δραστηριότες. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.